Nevilšus sērfojot pa internetu manu uzmanību piesaista dažādi raksti un
pētījumi par bērniem. Dažkārt pētāmais jautājums man šķiet loģisks, bet
zinātnē jau vajag pierādījumus, tāpēc pētījumi ir nepiepieciešami.
Lūk,
ja nemaldos, ASV tika veikts pētījums par bērnu TV pārraižu ietekmi uz
bērna attīstību. Pateicoties efektīviem mārketinga paņēmieniem daudzi
vecāki tic, ka izglītojošus raidījumus jau nu gan drīkst un ir pat
vēlams bērniem skatīties, jo izglītojošu pārraižu skatīšanās stimulē
zīdaiņa/bērna smadzenes un to attīstību. Amerikas Pediatru akadēmija
neiesaka TV bērniem, kas jaunāki par 2 gadiem, jo nav pierrādījumu tam,
ka tas veicinātu zīdaiņa/bērna attīstību, pat vairāk, pētījums parāda,
ka tie bērni, kas vidēji dienā pavadījuši 1 stundu skatoties TV trīs
gadu vecumā uzrādījuši sliktākas valodas, kā arī motorikas prasmes .
Pētījumā
tika analizēti arī skatīšanās paradumi - viens pats vai kopā ar
vecākiem. Protams, ka skatoties pārraidi kopā ar vecākiem un saņemot
viņu komentārus vai jautājumus par redzēto uzrādīja labāku vērotā
kvalitāti un apstrādi. Lielākajai daļai tas noteikti šķitīs loģiski, bet
cik daudz tomēr ir to vecāku, kas izvēlas vieglāko ceļu un nosēdina
bērnu pie datora vai TV, lai sīkais taču vienreiz liek mieru! (Jā, tieši
tādus argumentus esmu dzirdējusi.)
Mans tēvs filmas un TV kopumā
mums ar brāli bērnībā ļāva skatīties tikai ar tādu noteikumu, ka pēcāk
mēs pastāstīsim par redzēto un saprasto. Manuprā,t tas ir ļoti pareizi,
nevis ļaut pasīvi blenzt, bet iesaistīt bērnu, jo nekur tālu no TV un
datora jau neaizbēgsim, nedzīvojam jau zaru būdās! Tas, ko mēs varam ir
- gudri izmantot šos instrumentus. Guns don't kill people! :)
Abonēt:
Ziņas komentāri (Atom)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru